Erdei tábor

2010.10.18

2010. május 3-án erdei iskolába utazott osztályunk vonattal.Zebegényben volt a szállásunk a Börzsöny kapuja vendégházban,ahol a szállás és az ellátás is nagyszerű volt.Rengeteg helyre mentünk és mind csupa öröm és csupa móka volt.Első napon megismerkedtünk a környékkel és a helybeli lakosokkal.Igaz,esett az eső és a szomjas darazsak is megtaláltak bennünket,de mi nem ijedtünk meg tőlük!Nagy élmény volt,mikor Nagymarosra mentünk a hegyen át gyalog,és igyekeztünk kellett, hogy elérjük a kompot Visegrád felé.A Salamon torony vastag falait megcsodáltuk , a termekben kiállított ősi tárgyak láttán őskori és ókori időkbe utazhattunk.A fegyverbemutató nagyon érdekes volt.Életünkben nem láttunk közelről ilyen veszélyes középkori fegyvereket.Nagyon ügyesen dobat a bemutatót tartó lovag  a csatacsillagokat ,lándzsákat.A bemutató végén felpróbálhatuk a sisakokat,vérteket,alig bírtuk el a sodronyiget!A Mátyás Kiráyl múzeumban megcsodáltuk a Herkules kút helyreállított és régi változatát,bekukkantottunk a királyi konyhába ,és megudtuk,miben tárolták az emberek ruháikat mikor még nem volt szekrény a szobában.A baldachinos ágy nagyon tetszett!Ennyi látnivaló után kicsit fáradtan gyalogolunk vissza Zebegénybe át a hegyen.Minden este valaki segített  a vacsora után elmosogatni,rendet rakni,hiszen mindig vetélkedő volt a látottak alapján.Harmadik nap dolgoztunk a füzetünkbe, a csapatindulót csiszolgattuk és hímeztünk,anyukánknak.Mindenki igyekezett szépen elkészíteni, még a fiúk is.Az ebédünk melegszendvics volt,amihez előbb bevásároltunk majd az önkéntesek szalámit rakosgattakkenyeret kentek.Ízlett mindenkinek! Délután túráztunk számháborúztunk több fordulóban.Negyedik napon vonattal Szobra onnan busszal Nagybörzsönybe utaztunk.Megnézhettük a  tájházat ahol megtudtuk hogy a rézen kívül bányáztak  itt ezüstös  és aranyat is több száz éven át.Láttunk "kobakˇ"-ot,karbid lámpát és régi bányászezközöket.Mindkt templom nagyon régi  egy kedves néni mesélt róla nekünk.Helyi füstölt kolbászt ebédeltünk majd elmentünk a vizimalomhoz ahol megmutatták hogy hogyan készült a búzából a liszt.Eztuán a  LEK-VÁR-LAK-ban több mint 60 féle ízű különleges lekvárból kostolhattunk néhányat.Csapataink a falubeliektől sváb szavakat gyűjtöttek.Utolsó napunkat csomagolással kezdtük majd betettük csomagjainkat a zebegényi iskolába.Egy játszótéren játszottunk délig azttán egy nagyon kedves étteremben ebédeltünk. A vonat indulásig  labdáztunk számháborúztunk beszélgettünk a foci pályán.Ez az öt nap rengetek mókával telt el és sok izgalomban volt részünk.

Képet a Képgaléria/Erdei Tábor 2010. -ban találsz.

A mappában található képek előnézete Erdei Tábor 2010.